TUMPU KEBAJIKAN WARGA EMAS

LAHAT, 23 MEI 2019: Warga Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Negeri Perak termasuk pegawai dan sukaralewan mengambil inisiatif untuk membersihkan persekitaran Rumah Orang-Orang Tua (Islam) Titian Abadi (PEKITA), disini hari ini.

Menurut salah seorang sukarelawan yang turut sama dalam program CSR ini yang dikenali sebagai Program Jalinan Kasih APM Perak & KSKMEDIA Perak, Staf Muda Khairol, program ini dilaksanakan bersempena sambutan Aidilfitri dimana ia berfokuskan kepada kebajikan orang-orang tua di pusat kebajikan yang terpilih.

"Kita selalu membantu pusat kebajikan dan anak-anak yatim tetapi kita melupakan kebajikan orang-orang tua yang turut sama pentingnya dan sering diabaikan", katanya ketika ditemui dalam program Jalinan Kasih ini.

Terdahulu, program ini telah dirasmikan oleh Timbalan Ketua Pesuruhjaya Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (Operasi), YAS TPj. Hj Norhafifi bin Hj. Ismail. Program ini juga mendapat kunjungan daripada Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Negeri Perak KOL. (PA) Noor Azam bin Johari dan Ahli Parlimen Kawasan Batu Gajah, Yang Berhormat Tuan Sivakumar Varatharaju Naidu.

Selain daripada membersihkan persekitaran PEKITA, peserta CSR kali ini juga megedarkan bubur lambuk yang disediakan sendiri oleh warga APM sendiri dan memberikan sedikit bantuan keperluan asas bagi meringkankan beban dan melihat mereka tersenyum gembira.

Program Jalinan Kasih diteruskan dengan Majlis Berbuka Puasa di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Meru.






















Ulasan

Catatan Popular